FAQ – Veelgestelde vragen

Een antwoord op al je vragen over je verblijf of event bij 'T Convent

Organisatie

In welke formules zijn jullie gespecialiseerd ?

Wij hebben geen standaard menu of prijslijsten.
Alles wordt uitgewerkt op vraag en op maat van de klant in functie van jullie persoonlijke stijl, smaak, creativiteit en budget.
Voor de catering wordt het menu sowieso met jullie uitgewerkt ifv het seizoen, uw voorkeur en uw budget.

Zou het mogelijk zijn een prijsofferte door te sturen ?

Opmaak van prijsofferte is mogelijk na een persoonlijk bezoek zodat we alle items voor jullie feest hebben kunnen doorlopen, volgens de gekozen formule (Formule 1 : eigen organisatie of Formule 2 : organisatie door 't Convent).
Wij delen graag vrijblijvend onze ideeën en helpen u met plezier met de praktische organisatie van uw event.
Samen overlopen we de mogelijkheden op vlak van materiaal, decoratie en aankleding. Op basis van de door u gemaakte keuzes zorgen wij voor de nodige bestellingen en coördineren we de opbouw en afbouw (ontvangst en controle materiaal, instructies bij plaatsing, eventuele montage).
Wenst u dat de organisatie van uw feest of event door ons team wordt georganiseerd, dan werken we graag een voorstel op maat uit op basis van het aantal personen en de verwachtingen samen met preferente leveranciers.  Waarbij u rekening mag houden met een coördinatiekost op het bestelde materiaal en een bijdrage voor de opbouw en afbraak van het event.  Er wordt 1 totaal gemaakt.Wij hebben geen standaard menu of prijslijsten.Alles wordt uitgewerkt op vraag en op maat van de klant in functie van jullie persoonlijke stijl, smaak, creativiteit en budget.

Zorgen jullie ook voor de dranken ?

wijnen en champagne zijn vrij - er is geen kurkrecht of andere vergoedingen
bieren, frisdranken en waters zijn verplicht af te nemen en zijn voorgekoeld - hiervoor zijn glazen ter beschikking

Hoe zit het met de dranken ?

Wijnen en champagne zijn volledig vrij.
Bieren, waters en frisdranken zijn verplicht af te nemen en worden gerekend volgens verbruik. Er zijn geen vaste drankenforfaits.

Kunnen wij een optie krijgen op een bepaalde datum ?

Op uitdrukkelijk vraag kun je een optie krijgen op een bepaalde datum, deze blijft dan 14 dagen geldig.  Tijdens deze 14 dagen reserveren wij de door jullie gekozen data.  Nadien zetten wij deze, zonder rappel, weer open en kunnen anderen ook voor deze datum kiezen.

Eventlocatie

Van welke ruimte(s) mogen we gebruik maken ?

inkomhal, ontvangstruimte, vestiaire
toiletten dames en heren,
en/of de Lo-Reningezaal 270 m² met bijhorende keuken (41 m²)
en/of de Vleterenzaal 422 m² met bijhorende keuken (41 m²)
en/of het cellarium
en/of de crypte

Hoe zit het met de geluidinstallatie ?

Iedere zaal is voorzien van zijn eigen geluidsinstallatie

Cellarium : 4 luidsprekers

Crypte : 8 luidsprekers en 4 baskasten

Lo-Reninge zaal : 8 luidsprekers in combinatie met 4 baskasten + 3 inprikpunten voor DJ (indien nodig)

Vleteren zaal : 24 luidspekers in combinatie met 4 baskasten + 4 inprikpunten voor DJ (indien nodig)

In iedere ruimte is er een micro voorzien en kan een Spotify playlist als achtergrond muziek spelen.   Uw Spotify speler is eenvoudig te verbinden met ons sound systeem waarbij je de volledige bediening zelf in de hand hebt.

In de toiletten, de traphal en op het buitenterras zijn eveneens luidsprekers aanwezig.

Zijn er voldoende toiletten ?

ja,
voor de heren - 3 toiletten en 4 urinoris
voor de dames - 6 toiletten
toiletpapier, handzeep, gastendoekjes en opvangmandjes zijn voorzien evenals permante fijne reuk

Bieden jullie pakketten aan ?

Nee er worden geen pakketten aangeboden. De huurder is vrij in keuze van zijn leveranciers. Wel hebben we een lijst van preferente leveranciers. Dit zijn leveranciers die in het verleden reeds prestaties geleverd hebben en waar we tevreden van waren.

Op- en afbouw

Timing

Gastenverblijf